Breu resum de la 2a sessió del judici pel cas Aachen (CAT/CAS)

Avui ha tingut lloc la segona sessió del judici contra les nostres companyes acusades d’atracar una sucursal del Pax-Bank a Aquisgrà (Alemanya).
Han declarat 3 testimonis de l’acusació. Dues treballadores de la neteja del banc i una vianant propera al perímetre del banc que va veure gent comportar-se de forma «sospitosa» i que va alertar a la policia.

En general la versió dels fets de les 2 treballadores quant al primer moment era bastant diferent i en ocasions contradictòria, variaven en el nombre de persones que van participar en l’assalt; la primera d’elles indicava que hi havia una dona amb una perruca de color vermell (la perruca de la qual no reconeixia en les fotos que li va ensenyar el jutge) i 3 o 4 persones en total, mentre que la segona recordava a una dona rossa (no estava segura si portava perruca o no) i a 6 persones en total i no recordava si hi havia 1 o 2 dones.
La primera ha testificat que la dona simplement li va mostrar una pistola sense arribar a apuntar-la mai directament i la segona que la van apuntar directament i es mostrava dubitativa davant les preguntes del jutge de si li havien amenaçat de mort en cas de cridar.
La tercera testimoni ha manifestat haver observat a un grup de 5 o 6 persones, entre elles dues dones, una de pèl llarg i negre i una altra de pèl ros. A més, segons recordava, una de les 6 persones tenia trets asiàtics i totes elles semblaven estudiants.

La fiscal i el jutge han preguntat a totes les testimonis si reconeixerien entre les persones presents a alguna de les possibles participants en l’atracament, pregunta a que totes han contestat negativament.
Entre el públic hi havia un policia de paisà que participa de la investigació, prenent notes i observant a tothom dins i fora de la sala. Quan l’advocada l’ha interpel·lat, ha hagut de reconèixer que és un policia de LKA (Landeskriminalamt) i la fiscal ho ha justificat dient que la recerca segueix oberta.

S’ha confirmat que la següent sessió tindrà lloc el dilluns 13 de febrer a les 9:00.

 

[CAS]

Hoy ha tenido lugar la segunda sesión del juicio contra nuestras compañeras acusadas de atracar la sucursal del Pax-Bank en Aachen (Alemania).
Han declarado 3 testigos de la acusación. Dos trabajadoras de la limpieza del banco y una transeunte cercana al perímetro del banco que vió a gente comportarse de forma sospechosa y que alertó a la policía.

En general la versión de los hechos de las 2 trabajadoras en cuanto al primer momento era bastante diferente y en ocasiones contradictoria, variaban en el número de personas que participaron en el asalto; la primera de ellas indicaba que había una mujer con peluca de color rojo (cuya peluca no reconocía en las fotos que le enseñó el juez) y 3 o 4 personas en total, mientras que la segunda recordaba a una mujer rubia (no estaba segura si llevaba peluca o no) y a 6 personas en total y no recordaba si había 1 o 2 mujeres.
La primera ha testificado que la mujer simplemente le mostró una pistola sin llegar a apuntarla nunca directamente y la segunda que la apuntaron a la cabeza y se mostraba dubitativa ante las preguntas del juez de si le habían amenazado de muerte en caso de gritar.
La tercera testigo ha manifestado haber observado a un grupo de 5 o 6 personas, entre ellas dos mujeres, una de pelo largo y negro y otra de pelo rubio. Además según recordaba una de las 6 personas tenía rasgos asiáticos y todas ellas parecían estudiantes.

La fiscal y el juez han preguntado a todas las testigos si reconocerían entre las personas presentes a alguna de las posibles participantes en el atraco, a lo que todas han respondido negativamente.
Entre el público había un policía de paisano que participa de la investigación, tomando notas y observando a todo el mundo dentro y fuera de la sala. Cuando la abogada le ha interpelado, ha tenido que reconocer que es un policía de LKA (Landeskriminalamt) y la fiscal lo ha justificado diciendo que la investigación sigue abierta.

Se ha confirmado que la siguiente sesión tendrá lugar el lunes 13 de febrero a las 9:00.

Esta entrada fue publicada en General. Guarda el enlace permanente.